‘Iedereen aan de online training’

Digitaal bladeren

‘Iedereen aan de online training’
Auteur:

‘Iedereen aan de online training’

In gesprek met een Bossche ondernemer: Directeur Jorn van Wijk van New Heroes

Online leren in een soort Netflix-achtige omgeving waar en wanneer je maar wilt. Simpel, laagdrempelig, maar zeer effectief. Betaalbaar en zonder verrassingen achteraf. Het lijkt bijna een utopie, maar niets is minder waar. Online trainingsbureau New Heroes, gevestigd aan de Bruistensingel, maakt het waar. In een jaar zijn ze van start-up uitgegroeid tot het grootste internationale trainingsplatform voor soft skills. Directeur en mede-oprichter Jorn van Wijk: “In plaats van voor de tv te kruipen, of je te vervelen in de trein, kun je nu ook jezelf ontwikkelen. Wij maken leren leuk en laagdrempelig. En pas op, het werkt verslavend.”

Tekst: Rinske van Kasteren

Voor € 1,- mag je de online trainingen – of leerreizen zoals ze bij New Heroes heten – één maand proberen. Bevalt het, dan betaal je maandelijks € 9,95. Stoppen? Het abonnement is maandelijks opzegbaar. Zonder gedoe of onnodige kosten, zo beloven ze. Op het online platform vind je ruim 70 leerreizen met thema’s als ‘Ik kan geen nee zeggen’, ‘Omgaan met lastige mensen’ en ‘Effectief communiceren’. “Iedereen heeft wel issues waar hij, privé of zakelijk, mee worstelt of waar hij beter in wilt worden. Verwacht geen saaie trainingen, maar frisse ontdekkingstochten met leuke tips, video’s en soms ook offline opdrachten waar je écht wat aan hebt,” legt Jorn uit.

Eigen tempo
Het werkt simpel: na aanmelding word je lid van de online community en kun je onbeperkt leerreizen gaan volgen. De leerreizen worden samengesteld door masters: experts in hun vakgebied. De ene leerreis duurt een dag, de andere een aantal weken. Je kunt ze volgen waar en wanneer jij wilt, wereldwijd, sinds kort ook in het Engels en in je eigen tempo. “Het enige wat je nodig hebt is een supporter,

‘Echte helden ondernemen zelf actie.
Met grote of kleine stappen’

iemand die jou goed kent en je feedback kan geven”, vertelt Jorn. “Dat kan je baas of je collega zijn, je partner of een vriend. En voor de rest: gewoon doen! Het vergt misschien wat lef om met jezelf aan de slag te gaan, maar het is vaker dan eens bewezen dat online trainen werkt. Je verlegt op een laagdrempelige, bijna speelse manier je grenzen. Je krijgt nieuwe inzichten en dat maakt je een mooier mens. New Heroes wil iedereen laten vliegen. Want echte helden ondernemen zelf actie. Met kleine of grote stappen.”

Jan’s gedachtegoed
Hoewel New Heroes pas een jaar bestaat, ligt de grondgedachte van het bedrijf (een leven lang jezelf blijven ontwikkelen op het gebied van soft skills) al in de jaren ’80. Grondlegger Jan Schouten (van Schouten & Nelissen, red.) liet Nederland kennismaken met het toen nog nieuwe begrip assertiviteit. Jan kreeg destijds de kans zijn assertiviteitsgedachte en –trainingen over te brengen via de AVRO op tv. Daarmee bereikte hij in korte tijd veel mensen.

‘Je krijgt nieuwe inzichten
en dat maakt je een mooier mens’

“Ik heb jarenlang gewerkt voor Schouten & Nelissen en kan me helemaal vinden in het gedachtegoed van Jan dat nu nog steeds actueel is”, vertelt Jorn. “Toen Jan me vroeg directeur te worden van een nieuw, online trainingsbureau voor soft skills, was ik direct enthousiast. Via de online wereld kunnen we namelijk echt iedereen bereiken en laten leren. Onze manier van e-learning is nieuw in de trainingswereld. Misschien kijken ‘klassieke’ trainingsbureaus wat sceptisch naar ons. Dat hoeft niet. We willen graag vriend of vriendin met ze worden. Businesspartnership, daar geloof ik in.”

Trots
Zo’n 11 maanden werd er achter de schermen hard gewerkt aan het online platform, april 2016 ging New Heroes de lucht in. “Een ontzettend spannende tijd, maar ik ben onwijs trots op wat er afgelopen jaar allemaal is bereikt. Veel bedrijven, organisaties en particulieren hebben we al aan ons weten te binden. Steeds meer mensen kennen ons en dat is natuurlijk niet in de minste plaats doordat we sinds 2016 het topbasketbal-team van Den Bosch zijn gaan sponsoren,” vertelt Jorn. De beslissing om deze club te sponsoren, ging niet over één nacht ijs. “De club was in ontwikkeling. Maar de sport, de mentaliteit en de energieke cultuur past ons zo goed, dat we hebben besloten de club te omarmen. Bovendien: Practice what you preach. In het diepe springen is wat we anderen ook laten doen via onze leerreizen”, verklaart Jorn. Tot nu toe hebben ze geen moment spijt van die beslissing gehad. “Met de basketbalclub gaat het onwijs goed en we zien ook dat steeds meer mensen weer een avondje naar basketbal gaan kijken. Ook de businessclub groeit als kool! We zijn trots dat we iets voor onze omgeving kunnen doen. De familie Schouten draagt al jaren de stad een warm hart toe. Zo was Jan onder andere voorzitter van FC Den Bosch en ondersteunt de familie Schouten meerdere, sportieve en culturele initiatieven in de regio.”

‘In Den Bosch voelen we ons thuis.
De stad toont lef. Dit past ons’

Niet alleen de basketbalclub past qua mentaliteit bij New Heroes, dat geldt ook voor de stad. Jorn: “We houden van ’s-Hertogenbosch. Het is niet voor niets dat ons hoofdkantoor hier zit. De stad toont lef, is gezellig, Bourgondisch, gastvrij en open. Die eigenschappen hebben wij ook.” Hoewel de New Heroes-sneltrein op stoom is en de ambitie torenhoog is – binnen vijf jaar 1 miljoen abonnees – zal het hoofdkantoor van New Heroes niet snel uit Den Bosch verdwijnen. “Hier voelen we ons thuis. Dit past ons.”

Meer weten over New Heroes? Kijk gerust eens rond op newheroes.com of probeer voor € 1,- de leerreizen uit. Ben je werkgever? Voor bedrijven zijn er superscherpe tarieven om jouw medewerkers echt te laten groeien. Waar wacht je nog op?

 

 

0 Reacties uitgeschakeld voor ‘Iedereen aan de online training’ 842 26 april, 2017 Interviews, Zakelijk nieuws april 26, 2017

Facebook Comments