Digitaal bladeren

‘Onze gasten moeten zich thuis voelen en lekker kunnen eten’
Auteur:

‘Onze gasten moeten zich thuis voelen en lekker kunnen eten’

Hotel – restaurant de KASerne staat voor ‘stoer en simpel’
Onze stad groeit en bloeit. Dat proces is onder andere goed zichtbaar in het Paleiskwartier en het appartementencomplex Willemspoort. Het is prachtig wonen daar aan de rand van de stad en toch relatief dicht bij het centrum. Naast gerieflijk wonen wordt er ook hard gewerkt. Denk aan het Jeroen Bosch Ziekenhuis, het Koning Willem I College en de talrijke bedrijven die zich de afgelopen tijd hebben gevestigd in het westelijk deel van de stad. Die dynamiek was destijds de trigger voor een aantal ondernemers om hier het fraaie hotel restaurant de KASerne te beginnen. Inmiddels is het een markante plek met een gezellige sfeer door de mix van heden en verleden en waar met het culinaire credo ‘stoer en simpel’ een meer dan smakelijk resultaat op de borden wordt getoverd.

Tekst: Tjeu Lensen | foto de KASerne

Om maar met de naam te beginnen: deze verraadt de relatie met de voormalige Koning Willem I Kazerne die tegenwoordig dienst doet als regionaal onderwijscentrum Koning Willem I College. De KASerne is voor een deel gevestigd in de vroegere officiersmess. De toenmalige dienstplichtigen zouden overigens nu wel wat moeite moeten doen om hun voormalige onderkomen te herkennen. Volgens gastheer Chris van den Heuvel is, wat er nu is gerealiseerd, niet te vergelijken met de oorspronkelijke accommodatie. ‘Dat geldt niet alleen voor buiten door de ruime raampartijen en de aanbouw van de kas maar zeker voor binnen waar de ruimte compleet heringericht is voor het restaurant en onze comfortabele hotelkamers. Bij die ingrijpende operatie zijn we wel met respect omgegaan met historische elementen die de KASerne nou net iets extra’s geeft qua sfeer en beleving.’

Chef Bob van de Scheur:
‘Ik hou van de horeca. Het biedt gezelligheid, teamwork, afwisseling. En mijn werk als chef bij de KASerne houdt me scherp en creatief’

Chris erkent dat dat laatste een belangrijk succesfactor is van de KASerne. ‘Toch is uiterlijk vertoon niet het belangrijkste. Onze gasten moeten zich thuis voelen en lekker kunnen eten. Daar heb je tenminste twee dingen voor nodig: een creatieve keukenbrigade en gastvrije en ervaren collega’s die de gasten een fijne avond kunnen bezorgen. Wat dat betreft zit het wel goed. Ik ben hartstikke trots op ons team. Ze hebben kennis van zaken en als het nodig is wordt er een tandje bijgezet. We streven er niet naar om een sterrenrestaurant te worden. Ons credo ‘stoer en simpel’ zorgt ervoor dat wij niet inzetten op tierelantijnen en opsmuk maar focussen op smakelijke gerechten en gastvrijheid.’

Bedrijfsleider Chris van den Heuvel:
‘Oprechte gastvrijheid zorgt voor plezier en resultaat in je werk. Daar hechten wij aan hier bij de KASerne’

Die no-nonsense aanpak geldt ook voor de hotelexploitatie. Chris: ‘We beschikken over negen ruime kamers met grote comfortabele bedden en een luxe badkamer. We hebben veel vaste gasten. Bijna de helft daarvan zijn zakenmensen. Die voelen zich hier thuis. Dat geldt overigens ook voor toeristen die hier overnachten. Veel van hen schuiven na hun diner nog aan voor een gezellige nazit aan de bar.’

Gastheer Steven Verel:
‘Ik werk al lang met veel plezier in de horeca en zie het als een uitdaging om de KASerne een mooie ontmoetingsplek te laten zijn’

De KASerne is nu ruim twee jaar open. Tijdens die periode zijn er nog tal van ontwikkelingen geweest.Om er maar twee te noemen. Een groot internationaal culinair event met topkoks afkomstig uit de hele wereld. En op facilitair terrein uiteraard de bouw van de kas waarmee de accommodatie niet alleen een markante uitstraling maar ook een zee van ruimte beschikbaar kreeg voor de organisatie van grote bedrijfsbijeenkomsten, recepties, feesten en symposia. De kas leent zich ook uitstekend als een beschut terras in het voor-en najaar De KASerne heeft ook nog kleinere ruimtes beschikbaar voor meetings of besprekingen. De KASerne is overigens ook een goed adres voor de lunch, voor werk of privé. De betreffende kaart biedt genoeg keuze en er wordt rekening gehouden met je beschikbare tijd. Even in een andere ontspannende omgeving tot jezelf komen om er daarna weer tegen te kunnen.

Gastvrouw Kim:
‘De horeca betekent voor mij iedereen een leuke middag of avond bezorgen. De KASerne heeft alles in huis om dat waar te kunnen maken’

0 Reacties uitgeschakeld voor ‘Onze gasten moeten zich thuis voelen en lekker kunnen eten’ 217 29 november, 2018 073 Culinair, Hotspots, Zakelijk nieuws november 29, 2018

Facebook Comments